28 TEMMUZ TARİHLİ GÜNÜN KİTAPLARI
Kitapçıların raflarında yer alan
6 kitabı sizler için yorumladım.
ZÜRAFANIN BİLDİĞİ: Bir plazanın yirmi beşinci
katındaki çay ocağında otoparkın karanlığına sığınmış
bir arabanın içinde ya da uzak bir ülkenin metro
istasyonunda karşımıza çıkan ama daima “dünyanın
kenarında” duran karakterler var kitapta...
KİTAPYİYENLER: “Geleneklere, anne olmaya, travmalara
ve canavar olmanın ne anlama geldiğine dair güzel, narin,
acımasız ve son derece benzersiz bir bakış... Tek
diyebileceğim çarpıcı olduğu. Sonuna dek, durmaksızın
beni şaşırttı.” -Seanan McGuire, New York Times’ın çok
satan Her Kalp Bir Eşik kitabının yazarı.
GÖK TENGRİ’DEN GÖK KUBBEYE TÜRK SANATI:
Türklüğü tüm dünyaya tanıtan Türk epigrafisi, duvar
yazıları ve anıtlarıyla günümüz modern Türk
sanatının ilk tohumları Orta Asya’da nasıl atıldı?
HOMO ESTETİCUS: Evrensel bir aklın bağlarından
sıyrılmanın gerekli olduğunun vurgulandığı bu akımın
başını Nietzsche çekti.
KİRACI: Alper Kaya’nın sonsözüyle: Toparlanmaya
başlayan ekonomilerine en büyük katkıyı yapan bu
nazik adamdan şüphelenmemek en doğal hakları
mıydı yoksa?
HACI AĞA: Sermayenin ve sermayenin maşalarının dini
çıkarlarına nasıl alet ettiklerini, kendi çıkarları uğruna her
yolu mubah sayanları, hepimizin çok iyi tanıdığı yüzsüz,
zübük politikacıları ve onların yardakçılarını hikâye ediyor.
Kalemin kılıçtan keskin olduğunu bir kere daha gösteriyor.
İşte o kitaplar;
Akıp giden hayatın bir parçası olmak
GAMZE Güller’den ZÜRAFANIN BİLDİĞİ. Orhan Kemal
Öykü Ödülü (2013) sahibi yazar, dört duvar arasına
sıkışmış ya da sıkıştırılmış gibi görünenlerin, akıp giden
hayatın bir parçası olmaktan çok gözlemcisi konumunda
bulunanların, ancak kendi evreninin siperleri gerisinde
soluklanabilenlerin öykülerini anlatıyor... 96 SAYFA.
(EVEREST YAYINLARI)
Narin, acımasız ve son derece benzersiz bir bakış
SUNYİ Dean’den KİTAPYİYENLER. Hakikat, beslendiğimiz
hikâyeler ile kendisine aç olduğumuz hikâyeler
arasındadır. “Saf ve yaratıcı. Bu cesur, gotik, anti-peri
masalı gerçeği yüzümüze vuruyor: Aşk, herkesi kötü̈
adama dönüştürebilir.” -Olivie Blake, New York Times’ın
çok satan Atlas Altılısı kitabının yazarı. “Bu modern
fantezinin yeni ustasının sahneye çıkışı. Sakın kaçırmayın.”
- James Rollins, New York Times’ın çok satan The Starless
Crown kitabının yazarı. 436 SAYFA.
(ATHİCA YAYINLARI)
Modern Türk sanatının ilk tohumları nasıl atıldı?
MERVE Köken’den GÖK TENGRİ’DEN GÖK KUBBEYE
TÜRK SANATI. Türk Sanatı, Orta Asya bozkırlarında
yaşamını sürdüren Türklerin doğayla, Şamanizm’le, göçebe
kültürleriyle, savaşçı yapılarıyla, Gök Tanrı diniyle paralel
hayatlarının bir yansımasıdır. Avrasya Hayvan Üslubu
nasıl oluştu? Kurganlardan neler çıkarıldı? Türk heykel
sanatının ilk örnekleri hangileriydi? 112 SAYFA.
(KARAKARGA YAYINLARI)
Otonominin önüne geçtiği yeni bir hareket
LUC Ferry’den HOMO ESTETİCUS-Demokrasi Çağında
Beğeninin İcadı. Yazar, modern felsefenin doğuşunu
estetik tarihi çerçevesinde anlatıyor. Yazara göre modern
çağ, estetik alanda öznel beğeninin ortaya çıkması, siyasal
alanda ise toplumsal sözleşme modellerinin ve akılcı
siyaset felsefesinin doğuşuyla birlikte tanımlanır. 20.
yüzyıl sanatçılarının özerklikten ziyade bireyselliği ön
plana çıkardığı “postmodern uğrak” ise avangart akımları
beraberinde getirir. Aydınlanma ile birlikte, kaynağı ilahi
otorite olan ve değişmez bir değerler düzenini yansıtan
sanat ve dünya görüşüne ağır bir darbe indirildi.
Otonomiye dayanan akılcı bir etik kurma girişimlerine
sahne olan bu dönemde, estetik ve kişisel zevk öne çıktı.
Hemen ardından, 20. yüzyılda bireyselliğin otonominin
önüne geçtiği yeni bir hareket başladı. 288 SAYFA.
(İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI)
Gizemli bir yabancı kapılarında belirdi
MARİE Belloc Lowndes’tan KİRACI. “Yazılmış en iyi
gerilim romanlarından biri.” -The New York Times. Zor
günler geçiren Ellen ve Robert Bunting iflasın eşiğine
gelmişlerdi. Evlerindeki bir odayı kiralamaya karar
verdiklerinde kendisini Bay Sleuth olarak tanıtan gizemli
bir yabancı kapılarında belirecekti. Buntingler kiracının
odasına kapanıp yaptığı gizemli deneyleri ve çok defa gece
geç saatlerde eve gelmesini önemsemiyorlardı. SAYFA.
(İTHAKİ YAYINLARI)
Hacı Ağa, “her devrin” adamlarından
SADIK Hidayet’ten HACI AĞA. İranlı yazarın hem nalına
hem mıhına vurduğu bir novella. Kahramanımız Hacı Ağa,
bu topraklarda da binlerce benzerini görebileceğimiz “her
devrin” adamlarından. Kimilerine isim
sembolizasyonlarıyla özel adlar verdiği yan karakterler ise
her devrin kullanışlı bireyleri. 1940’ların İran’ında çizdiği
panorama sadece o dönemin İran’ının değil, son bir
asırdan fazladır bütün bölgenin hikâyesini anlatıyor adeta.
Kalemin kılıçtan keskin olduğunu bir kere daha gösteriyor.
120 SAYFA.
(KIRMIZI KEDİ YAYINLARI)